Scheveningen en Den Haag | Een prima begin van februari

Woeste golven | Lekker uitwaaien

Enkele maanden geleden kwam er via mijn mail een mooie aanbieding binnen; 1 overnachting inclusief ontbijt en treintickets voor twee personen voor 100 piek.
Ideaal. Vooral omdat we afgesproken hadden vaker er ff een weekendje tussen uit te piepen met zijn tweetjes. We hebben hier in het zuiden van het land bijna alles, alleen geen zee. De keuze viel op Scheveningen.

Afgelopen zaterdag dus lekker op tijd het bed uit en rond half negen de trein richting Den Haag centraal. Vandaar uit met de tram 9 richting de Scheveningse boulevard.
Beide hongerig van de reis eerst ff lunch genuttigd bij Big Bell Café, bij het raam met uitzicht aan zee. Na de lunch op het gemak via de boulevard richting hotel gewandeld. Ingecheckt, bagage op de kamer gedropt en héél even (half uurtje) de oogjes dichtgedaan.

Tegen half drie weer de wandelschoenen aan en richting Scheveningen dorp gelopen. ‘Shop till you drop’ had ik ergens gelezen. Viel dat even zwaar tegen! Leuk om even door de Keizerstraat te lopen, maar door de vele leegstand viel er weinig te shoppen. Een Hema, Kruidvat en Etos is verder ook niet zo bijzonder.
Terug richting strand om vlak langs het water richting Palace Promenade wandelen.
Héérlijk. Door de stevige wind was het goed uitwaaien. Hier en daar wat foto’s gemaakt.
Eenmaal bij de promenade her en der een winkeltje in, of wat losse euro’s verkwisten in de speelhal. Tijd goed omgekregen. Op een terras nog een kop thee gedronken en genoten van de ondergaande zon. Daarna een restaurantje opgezocht voor het avond eten. We zijn bij Grand Café Restaurant Vitesse terecht gekomen waar ik een super lekker stukje zalm als diner had.

Na het eten terug gewandeld naar ons hotel. Daar het bad laten vollopen, lekker schuimpje erin. Hmmmm. Daarna nog een maskertje op het snoetje en weer relaxen. Dag 1 is geslaagd!

Strand Scheveningen
museum Beelden aan Zee in Scheveningen
Woeste golven | Lekker uitwaaien

De zondagochtend lekker uitgeslapen, gedoucht, koffertje weer ingepakt en van een goed verzorgd ontbijt genoten.
Daarna met tram 1 richting Den Haag Centrum. Tegen half twaalf liepen we vanuit ‘ergens’ in het centrum richting centraal station. Daar onze bagage in een kluisje gedropt om de middag in het centrum te kunnen doorbrengen. De middag prima om gekregen met voldoende leuke winkeltjes en terrasjes.

Hoge gebouwen
Wauw! Hoge gebouwen (In het zuiden van het land zie je ze vrijwel niet)

Tegen vijven hadden we de trein richting Utrecht. Op Utrecht centraal nog van de gelegenheid gebruik gemaakt de Starbucks binnen te rennen (tja, Maastricht en Heerlen hebben er beide geen).
Tegen achten waren we weer thuis. Ook dag 2 prima geslaagd.

Zeker voor herhaling vatbaar!

Ook leuk:

8 reacties

1. Ja Heerlijk! vandaar ook dat wij vorig jaar besloten hebben dit gewoon vaker te doen. Met een beetje zoekwerk vind je hele leuke aanbiedingen. Hoeft echt geen kapitalen te kosten

1. Lekker, zo;n weekendje uitwaaien in eigen land! Wat dat betreft vind ik het ook echt wel jammer dat we niet dichterbij de zee wonen want dat uitwaaien vind ik altijd een heerlijk gevoel…

1. Ja de zee mag voor mij ook wat korter bij. Maar als motorrijdster ben ik al blij dat ik Eifel en Ardennen zowat als achtertuin heb 🙂

2. Lekker, zo’n weekendje er tussenuit. Scheveningen en Den Haag zijn super leuk. Ik was onlangs in Den Haag ook bij Flying Tiger, echt een super leuk winkeltje inderdaad!

3. Heerlijk om er zo even tussenuit te kunnen knijpen. Alleen doe je dat toch niet zo snel… Binnenkort maar eens even een vriendin strikken, weekendje Antwerpen of zo.

Laat ook jouw reactie achter

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe jouw reactie gegevens worden verwerkt.