Tag: Afval Tag 2.0

Tag

Weight Watchers, ik ben er nog gewoon mee bezig hoor. Het aantal updates is alleen wat minder. Reden hiervan is dat het gewoon allemaal heel langzaam gaat. Met ups en downs, met vallen en opstaan. Maar het gaat nog altijd de goede richting op. Mijn gewicht daalt, en dat is het belangrijkste. Via Marieke vond ik de Afval Tag 2.0 van Janske. Het leek me dan ook leuk deze zo op de eerste dag van Maart eens in te vullen.

Afval Tag 2.0

Waarom wil je zo graag afvallen?

Mijn BMI was bij het starten van het weightwatchers traject hoog gewoon te hoog. 28.4!
Een stom getalletje dat je vertelt dat het eigenlijk niet goed zit. Ik voelde me daarnaast ook gewoon niet lekker in mijn vel zitten. En als ik een foto van mezelf zag, kon ik er gewoon niet goed naar kijken. Hardlopen ging moeizaam. En ik had snel last van mijn gewrichten, vooral mijn knieën. Kortom, tijd om actie te ondernemen.

Wat is je doel of zijn je doelen? Wat is je motivatie?

Gewoon om me weer beter in mijn eigen vel te voelen. Kleding wat beter zit. Sporten wat makkelijker gaat omdat ik minder gewicht heb mee te slepen. En, tevreden zijn over mezelf als ik een foto/selfie zie.

Heb je al eerder een (geslaagde of mislukte) poging gewaagd?

Ik heb jaren geleden het programma van Sonja Bakker gevolg. Met een goed resultaat. Ik ben toen 10 tot 12 kilo afgevallen en deze kilo’s zijn er ook lang af gebleven. De laatste jaren is de klad er weer een beetje in geslopen.

Hoeveel kilo zou je graag willen afvallen?

Ik begon met een gewicht van 81.4 op 20 oktober 2017. op 25 februari, na 4 maanden weightwatchers, was daar 10 kilo af. Maar niets is zo veranderlijk als mijn gewicht. Er zitten weer wat onsjes aan. Op het moment van schrijven neem ik even een kleine pauze van het tellen en wegen. Vanaf volgende week maandag ga ik voor de laatste vijf kilo!

Wat is je streefgewicht?

65 tot 68 kg. Ik heb geen idee wat mijn ideaal gewicht zou zijn. Maar mijn gevoel zegt dat het zo rond deze getallen zou moeten zitten.

Wat doe je om je doel te bereiken?

Ik volg het Weight Watchers programma. En ik ga 1 á 2 keer per week hardlopen. Daarnaast heb ik me recentelijk weer ingeschreven bij de sportschool. Ik wil gaan trainen om mijn lichaam sterker te maken. Een sterker lichaam betekend ook meer spiermassa. En dus ook een verandering in gewicht (verhouding spier- en vetmassa).  Wel fijn is dat de sportschool een hele uitgebreide weegschaal heeft die ook vetmassa en dat soort dingen meet. Getallen die ik dan ook zeker ga opschrijven. Verder ga ik vragen of ze bij de sportschool ook kunnen bepalen wat mijn ideaal gewicht zou kunnen zijn. Zodat bovenstaande vraag (Wat is je streefgewicht?) wellicht wat duidelijker bepaald kan worden.

Wat zijn je grootste valkuilen en cravings?

Ik weet vaak geen maat te houden qua porties. Één koekje bij de thee ken ik niet, dan gaat er al snel een half pak door heen. Een kommetje chips is al snel de hele zak. En een stukje chocolade, ach je kent het vast wel. En dan heb ik het alleen nog maar over snoep/snacks gehad. Een bord pasta of rijst voor een tweede keer opscheppen, ook typisch mij! Ik kan gewoon ook een hele dag door eten.

Heb je nog tips voor anderen?

Zoek iets wat bij je past! Bij mij helpt bijvoorbeeld het om precies te weten wat ik binnen krijg en wat ik wel of beter niet kan/mag eten. Weight Watchers helpt me daar enorm bij. Het afwegen van porties en het daarbij behorende punten wat ik mag hebben op een dag zorgt voor disipline. Ik zit nu nog in een fase, dat het lukt als ik me aan het programma hou. Ooit zal het ook zonder het programma moeten gaan lukken, geen idee hoe ik dat moet gaan doen. Maar eerst wil ik op mijn streefgewicht komen.

Ook leuk:

4 reacties

  1. Leuk om te lezen lady! Ik vind dat je heel goed bezig bent, je bent toch maar mooi 10 kilo afgevallen, well done! Ik denk dat je ideale gewicht sowieso het gewicht is wat bij een gezond BMI hoort. 24-25 moet sowieso goed zijn, als jij je er ook prima bij voelt natuurlijk. Zelf heb ik jaren geleden mijn streefgewicht bereikt, maar ik kende niets anders dan afvallen. Stabiliseren, daar had ik best wel moeite mee. Misschien kan jouw sportschool je ook adviseren als het zover is. Ik ben intussen bezig om er weer 10 kilo af te zwemmen/fietsen/lopen!

  2. Leuke tag. En een goed streven. Het gaat er denk ik om hoe je jezelf het fijnst voelt. En dat kan alleen jij bepalen. Ik bedoel daarmee dat er niet een ideaal gewicht per persoon vast te leggen is (denk ik). Ik ben zelf niet bezig met afvallen, maar ik wil wel wat meer gaan sporten. En ik ben erg benieuwd naar mijn BMI en vetpercentage. Daar ga ik morgen voor naar de sportschool.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.